برف

ای انسان چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است ؟! (سوره انفطار آیه 6)

برف

ای انسان چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است ؟! (سوره انفطار آیه 6)

فضولی سیاسی

خداوند در قرآن که کتاب آسمانی ماست فقط به مواردی اشاره کرده که مفید برای زندگی مان است و از اسامی و یا اطلاعات بیهوده پرهیز شده به طور مثال در هیچ جای قرآن نام مادر اصلی حضرت موسی نیامده است چرا که برای ما انسان ها مفید نیست و فقط به گفتن زندگی و درگیری موسی (ع)با فرعون و بنی اسرائیل اکتفا شده است .

این موضوع می تواند الگویی برای نگارش کتاب ها و بسیاری مسائل باشد . عموماکتابهای تاریخ دوره های تحصیلی را بازبینی کنید این موضوعی است که در هیچ یک از این ها رعایت نشده است بیشتر کتب تاریخ دوره های تحصیلی فقط به نگارش اسامی متعدد اختصاص پیدا کرده و عموما کمتر متوجه اتفاقات فرای این اسامی می شوند .

البته این موضوع در مکالمات روزمره هم دیده می شود قبل تر می پنداشتم فقط در مورد خانم ها مصداق دارد ولی متوجه شده ام در هر دو جنس این خصوصیت وجود دارد و به دو صورت است گاهی بیان مسائل شخصی و بیان هر آن چه در روزمرگی اتفاق می افتد !! و گاهی نیز پرسش از همه چیز نامربوط (چه کسی ؟ کی ؟ کجا ؟ چه کار کرده ؟؟)در هر دو صورت که یکی خواسته و یکی نا خواسته و با سوالات مکرر انجام می شود دخالت و وارد شدن به حریم دیگری اتفاق می افتد و مخصوصا در حالت دوم بسیار آزار دهنده است خصوصا اگر با اظهار نظر هایی هم همراه باشد این دخالت حالت دوم گاهی با بهانه ی دلسوزی و گاهی با بهانه ی دانستن خوب است !!( واقعا چه دانستن مفیدی) انجام می شود .

این روزها در عرصه ی سیاسی هم شاهد این تعاملات هستیم مثلا اسرائیل در وب سایت وزارت خارجه اش در تیتر بالای صفحه اش نوشته "احمدی نژاد که  قول داده که تا ده سال آدم به فضا بفرستد و مدیریت دنیا را به دست گیرد آیا می تواند بگوید چه هنگام کمبود بنزین و گاز و آب آشامیدنی در ایران پایان می پذیرد ؟" این هم از دسته دخالت ها و اظهار نظر هایی است که بی ربط انجام می شود در حیطه ی اجتماعی با بهانه ی دانستن خوب است و دایه ی دلسوز تر از مادر شدن انجام می شود و در حیطه ی سیاسی با بهانه ی امنیت ملی !!!!!! و این امنیت ملی همان چیزی است که آمریکا به این سر کره ی زمین کشاند و بر سر جنگ با افغانستان و عراق نشاند و حاصلی از آن بر جای نماند . این امنیت ملی آن قدر بهانه ی بزرگی است که می توان در حیطه ی سیاسی هر جا که حرفی نداشتی آن را بهانه کنی !

چند وقتی است فتنه گران سابق هم هم پیمان با دوستان مستکبر خود بر طبل احتمال حمله به ایران می گویند ولی نمی دانم بهانه ی اینها هم امنیت ملی آمریکاست یا چیز دیگری است ؟!

گویا اسرائیل هم به بهانه ی امنیت ملی اش در کمبود آب ما نگران است ؟! اما بهتر است بداند ما هنوز آن قدر آب داریم که اگر یک سطل آب بر رویش بریزیم سیل او را نابود خواهد کرد ! هنوز آنقدر گاز داریم که اگر بار دیگر دخالت کند آتشش بزنیم و در آتش آن پایکوبی کنیم !

غلط کردید دخالت کنید !